zaterdag 5 januari 2013

Gepimpt prikbord

Met de kerst deed ik een Kerst-Swap met Mirjam. Ik maakte dit prikbord voor haar. Ik was op het idee gebracht via Pinterest (helaas weet ik niet meer door wie). Ik vond het een leuk idee voor mij zelf, maar was nog niet tot uitvoering gekomen. Toen ik zat te denken, wat zal ik Mirjam voor een cadeautjes geven, kwam dit meteen in mijn gedachte.
Wat heb je nodig:
- 1 prikbord (ik tikte deze op de kop bij de kringloop)
- een stuk stof (naar keuze) wat iets groter is dan het prikbord.
- een tacker om de stof mee vast te zetten
- een schaar

Je spant de stof om het prikbord en zet hem aan de achterkant vast. Je knipt op de hoeken de stof in zodat je ze stof makkelijk om kunt slaan. Met een schaar steekje voorzichtig de stof tussen het bord en de rand. Zo kun je het netjes afwerken.
Om het leuk af te maken kun je er bijpassende knopen bij kopen en deze op de punaise plakken. Dat geeft toch net weer iets extra's. Ook maakt ik deurhangers/boomhangers, maar hier over vertel ik jullie morgen meer.

1 opmerking:

  1. Wat een leuk idee, met stof.
    De kinderen hebben een prikbord beschilderd - was ook leuk om te doen. Hun grote zus was er blij mee.
    We hadden een boxer, hij is 9 geworden en helaas 2 jaar geleden overleden. Hij was geweldig, lief, aanhankelijk, ook met de kinderen en de twee poezen. Hij wordt zeer gemist. Een week daar oor was de kater overleden en een jaar na hun beiden is ons lieve poesje overleden. (17jr geworden).
    Nu hebben we twee kittens (8 maanden oud) en dat is wel weer heel gezellig.
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen