zaterdag 12 januari 2013

Kussenhoes

Zoals ik jullie al eerder hier vertelde, ben ik begonnen met de naailessen van By Miekk. Van de week van les 2 (of eigenlijk les van 4 volgens de blog van By Miekk). Een kussenhoes maken. Je zou toch zeggen dat dat niet zo moeilijk moet zijn, maar jongens jongens wat heb ik zitten worstelen met mijn naaimachientje.
Ik heb diverse keren de hoop opgegeven en hulptroepen in geroepen (mijn mammie over de telefoon), maar het wilde maar niet lukken. Dan was ik 15cm ver en stikte mijn machientje niet meer, dan blij hij hangen op de zelfde plek. Toen dacht ik dat het misschien wel aan het roze stofje lag.
Het is de onderkant van een t-shirt, (die al in de bak lag om te recyclen), omdat deze netjes afgewerkt was, was hij iets dikker. Deed mijn machientje daarom raar? Dus anders stofje er achter. Shit nog steeds niet goed pfff. Ik weet niet hoe vaak ik de draad er wel niet weer uitgehaald heb.
Vandaag wilde ik het nog een keer proberen, want morgen ga ik een dagje naar mijn moeder en als het nu echt niet lukt moet ik mijn machientje misschien maar even meenemen, om er door haar naar te laten kijken.
Nou ik kan jullie inmiddels vertellen het hoeft niet meer. Het is gelukt. Kijk mij eerste kussenhoes.
Voorkant 

 Achterkant
Ja, ma ik heb er zelf opgelet dat de blokken netjes op elkaar kwamen. Mijn technische oog heeft nu vandaag niet in de steek gelaten hopelijk lukt met dat ook volgende keren :D
 Ziet er nog veel fleuriger uit dat die bruin/zwart/grijze stippen of niet?
 Nu een paar kussenhoesjes er bij en de stippenhoesjes kunnen weg en tegen die tijd hoop ik mijn dekentje (link achter op de foto) ook niet meer te gebruiken anders moet ik daar ook nog iets anders voor zoeken.

2 opmerkingen:

  1. Dat ziet er gezellig uit en wat goed dat het je toch gelukt is!
    Na onze wisseling over de naaimachine die ik wel heb maar nog nooit heb gebruikt, begint mijn dochter steeds meer interesse in handwerk te krijgen. Ze breidt een sjaal met haar oma en ik ben overstag gegaan en maak met haar nu een vilten pop met de hand aan het naaien. Ze vindt het moeilijk maar wel heel leuk om samen te doen. Het is een bouwpakket met voorgeprikte gaatjes, maar om te leren is dat prima. We hebbende ogen, de wangetjes en de versiering op het jurkje gedaan en ze is nu al helemaal trots. Leuk om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha wat grappig. Nou wie weet ga je straks ook nog aan het naaien, alles wat hier op de blog voorbij komt is aanstekelijk hoor hahaha. Teminste de dingen die je leuk vind ;-)

      Verwijderen