woensdag 8 januari 2014

Snailmailen en wandelen

Zoals belooft hier nog even vertellen over mijn zondag. Ik was lekker vroeg op. Manlief lag nog te slapen, dus ik ben lekker even aan de eetkamertafel gaan zitten schrijven. Ik had zaterdag al even zitten schrijven. Ik wilde even een paar kaarten versturen. Ik was zo lekker bezig, dat ik begonnen was met een snailmail. Ik had de boel lekker laten liggen om er mee verder te gaan. Toen ik mijn snailmail zo goed als bijna klaar had bedacht ik me in ene, dat het ook wel leuk was om zelf briefpapier te maken. Te laat voor de snailmail, maar goed.
 
Ik maakte dit setje.
Toen ik het gemaakt had moest ik aan Lien denken, waarom geen idee, maar vond dit wel een leuk setje om haar te sturen. Dus even een klein briefje schrijven een aardigheidje er bij zodat het nog in deze envelop past.
 
Haha helaas toen ik eenmaal aan het schrijven was, schreef ik het papier zo vol dat ik nog een vel moest maken en nog een vel hihi. Ja als ik me gang ga kan ik zo en boek schrijven volgens mij haha. Dat werd natuurlijk niet in dat lieve schattige envelopje. Dus.....
Dan maar een groter enveloppakken en die kleine gebruiken als envelop voor de aardigheidjes. Ziet er ook schattig uit toch?
 
Natuurlijk (zoals vaker had ik mijn snailmail weer dicht en al dat ik dacht foto. Helaas geen foto, maar ach ik hoef natuurlijk ook niet alles te laten zien hè.
Maar zo gingen de enveloppen de deur uit (ja natuurlijk wel met adres)
Vaak zie ik bij andere blogger van die mooie tekeningen op de envelop. Ik deed een poging, maar helaas mijn tekenkunsten zijn niet zo goed, zoals je ziet.
 
 
Inmiddels vond manlief dat ik wel lang genoeg had zitten schrijven en doen aan de eettafel. Hij vond het tijd voor een wandeling. We zijn lekker op de Postbank wezen lopen. Het was heerlijk weer, dus een lekker wandeling was natuurlijk niet verkeerd en wat beter dat wandeling op de mooie Postbank in onze achtertuin. 
Eigenlijk best stom we wonen zo dichtbij dit mooie gebied en toch lopen we hier niet heel vaak. Als we in andere delen van het land komen wandelen we juist graag in de mooie gebieden van ons land, maar in onze eigen achtertuin niet. Nee veel te gewoon of zo. Hoezo gewoon. Ik zie ook echt niet dagelijks deze mooie runderen staan hoor.
Het weer was ook zo lekker dan geniet je er extra van.  We liggen samen naar de brandtoren. Hier kun je mooi een eind weg kijken. Kijk


En Lobbes.....
 
Die stond/zat gewoon braaf beneden bij de brandtoren te wachten tot de baasjes weer naar beneden kwamen. De schat.
  
Ik zou zeggen mocht je een keer in de buurt komen van de Postbank maak er dan zeker even een wandelingen, want het is echt een heel mooi gebied.
 

6 opmerkingen:

  1. nog een blaadje en nog een blaadje, ik zie het helemaal voor me, haha. Je kunt ook ergens anders een leuke tekening of plaatje vandaan halen en dat op je envelop plakken als je niet tevreden bent over je eigen tekenkunsten, staat ook heel gezellig. Meestal is het ergens anders altijd mooier dan dicht bij huis, omdat je in een vreemde omgeving met andere ogen kijkt en thuis niet meer. Eigenlijk best wel jammer. Mooie foto's, vooral die met die zon een beetje achter de wolken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat een heerlijke wandeling zeg! Dat ziet er mooi uit!
    Leuk briefpapier is het geworden, ik ben ook altijd te laat met foto's ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fijne zondag. En erg leuk zelf gemaakte briefpapier. En die tekening vind ik goed gelukt erg vrolijk ook.

    Ja de Postbank ken ik wel. Heerlijk daar wandelen en zeker een mooi gebied.
    Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hoor dat zelfgemaakte briefpapier.
    En die wandeling ziet er heerlijk uit.
    Hopelijk volgende zondag weer zo'n gezellige dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, en die leuke brief heb ik inmiddels ontvangen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lekker bezig geweest en zo te lezen is Lien ook helemaal happy met haar snailmail. Ik kom er gewoonweg niet aan toe, dus Susan is effe...nou ja een tijdje...niet aan de snailmail ;). Wow prachtig gebied waar jullie wonen, ik kom bijvoorbeeld nooit op de Brunsummerheide waar wij in de buurt wonen (niet op loop afstand hoor, wel op fietsafstand ;)), maar ga wel graag het bos in hier in de buurt. Merk dat ik meer van de bossen ben en niet van open vlaktes. Maar ziet er wel ruig uit bij jullie. Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen