dinsdag 4 februari 2014

CAL - De eerste toeren

De Crochet Along 2014 is al weer 5 weken aan de gang en ik heb er nog niets over geblogd. Ik begon al met een achterstand, omdat me wolletjes niet binnen waren toen ze starten. Ach ik vind het niet zo erg, want ik ga er toch echt op mijn eigen tempo doen. Het streven is dat ik eind van het jaar een deken heb. Dat moet ik toch kunnen halen dacht ik.

Toen ik eindelijk, 2 weken later, mijn wolletjes binnen kreeg was ik natuurlijk helemaal blij. Nu kon ik ook beginnen aan de deken. Jippie.  Ik koos voor rustige kleuren, net zoals de rest van mijn huis is ingericht. Kijk dit zijn de kleurtje die ik besteld heb.


 Ik weet nog niet zeker of ik de witte bollen ook ga gebruiken, maar voor mijn gevoel pas die er niet helemaal goed bij. Wat vinden jullie?
 
Ik had me voorgenomen er dezelfde avond nog te beginnen, maar dat werd hem niet. Ik wilde beginnen met de donkerbruine, maar bij deze kleur kan ik s'avonds niet zien. Wel handig dat ik kan zien in wel lusje ik de haaknaald moet zetten he. Dus einde oefening. De zaterdag had ik even andere dingen die belangrijker waren. Dus er was nog steeds geen begin aan mijn deken.

Maar toen ik zondag eindelijk tijd had, had ik dan toch lekker een begin gemaakt aan mijn eerste deken. Maar toen ik voor de eerste keer de kleur moest wisselen. Grrrr. Het zat niet zoals ik willen en ik was al bijna geneigd te stoppen. Dus maar even aan de kant gelegd. Morgen weer een dag zeg ik dan maar.

De volgende dag weer een poging gewaagd. Gelukkig het lukt zoals ik wilde. Ik was bijna klaar toen ik mijn eerste 2 toeren aan manlief lied zien. Zo trots als een pauw. En wat vind je er van? Ik kreeg een heerlijk eerlijk antwoord van hem. Wordt dat een deken?? Lekker veel gaten dan. Ik zat te kijken naar mijn eerste toeren en dacht ja je hebt eigenlijk wel gelijk. Volgens mij heb ik toch een iets te grote haaknaald gepakt. Dus hup ik haalde alles weer uit.

In middels weer een week verder en dus nog niet eens een begin. Ppffffff.
Ik haakte toer 1 en 2. Legde het vervolgens weg en daar lag het weer een week.
Inmiddels liep ik dus al ruim 3 weken achter en ik had er ook geen zin, tijd en idee meer bij. Het was me nu gewoon allemaal te veel. Ik dacht al nou waarschijnlijk ga ik het einde van het jaar niet reden.

Toen ik vorige week bij het revalidatiecentrum kwam werd ik weer even met de neus op de feiten gedrukt. Oke er speelt van alles momenteel, want me veel heel veel energie kost, maar dat betekend dus niet dat ik mijn ontspanningsmomenten aan de kant moet zetten.

Helemaal waar natuurlijk, maar in mijn hoofd is het zo druk dat ik helemaal geen ruimte heb voor ontspanning. Het was zelfde de hele week niet in mijn opgekomen om ontspanningsoefeningen te doen. Raar maar waar.

Ik kreeg de opdracht mee: iedere dag iets ontspannens te doen. Nou dat kwam goed uit. Er kwam meteen vooruitgang in mijn deken. Kijk.

en in een week tijd is dit het eindresultaat.
Als ik nog zo een weekje door ga ben ik weer helemaal bij en loop ik niet eens meer achter hihi.
Ook maakte ik nog een iets anders, maar dat laat ik jullie van de week nog wel even zien.

9 opmerkingen:

  1. Wat wordt het mooi en wat fijn dat je toch hebt doorgezet!
    En hele mooie kleuren. Ik ben benieuwd hoe het er in het echt uit ziet.
    x Emilie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh en heb je nu de creme gebruikt? Die spierwitte ziet er op de foto heel erg wit uit.. maar misschien is dat live niet zo?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi wordt 'ie. Het wit lijkt op de foto te wit bij de andere bolletjes. En over het flopje: voel je niet verplicht hoor. Lekker plaatsen waar je zelf zin in hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. je gaat goed zeg!! ik vind de witte er zelf wel heel goed bij kunnen maar dat is natuurlijk persoonlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tot nu toe ziet het er echt al prachtig uit. Ik doe het je niet na, paar pogingen gedaan om te haken maar het wilt mij niet lukken.

    Dat witten gaat denk ik echt overheersen bij de rest van de kleuren heb ik zo het idee.

    Liefs Debby

    Ps krijg jij mij mails binnen, een reactie op die jij terug gestuurd hebt en een nieuwe?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie warme kleuren! Behalve inderdaad het ene witte bolletje...
    Ben heel benieuwd hoe die wordt. Hoe groot zal de deken uiteindelijk zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed zo! Niet zien als verplichting, maar als momentje van ontspanning.
    En genieten van het haken van je deken.
    X Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed zeg!
    Mooie kleuren je deken lekker naturel gewoon rustig aandoen moet wel ontspanning blijven hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow girl ik doe het je niet na hoor. Mij geeft haken alleen maar stress, nou ja de pogingen tot leren haken. En ik heb genoeg dingen die ik graag doe dus laat het lekker ;). Maar knap van je dat je zo door zet!
    Hihihi ik moest wel lachen om je reactie op mijn omslagdoek, je bent een lekker ding! Doe je lekker rustig aan? Zorg goed voor jezelf! Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen