zaterdag 22 maart 2014

Uit blogland verdwenen???

Nee ik ben niet uit blogland verdwenen, al leek het misschien wel zo voor jullie. Al ruim een maand heb ik geen blog geschreven. Niet omdat ik niets te schrijven had. Nee er zijn de afgelopen maand meerdere dingen voorbij gekomen waar ik echt wel over had kunnen schrijven, maar ik had de puf er niet voor. Meerder keren heb ik zitten denken, hier kan ik wel even een blog over schrijven morgen. Maar morgen werd overmorgen en overmorgen werd een week later en zo heb ik dus ruim een maand niets met jullie gedeeld.

Te moe, te weinig energie, te druk, te weinig zin om te schrijven, te veel moeten, te veel willen, te ..... Zodat er helemaal geen blog geschreven werd.

Ik had kunnen schrijven over:

Mijn gepimpte slak
De stempel workshop van MiM


De ontmoeting met de blog dames Anita en Emilie
en de heerlijke high tea die we samen maakte
en die lieve cadeautjes die ik van hun kreeg.
De voorraadkast (voor) die ik
schoonmaakte en .......
.... opruimde (na)







De heerlijke wandeling die ik maakte
met manlief, ons menneke en vrienden.

De eerste verjaardag van mijn neefje


Het bedankje voor mijn re-integratiecoach



De bedankjes, die ik maakte, voor de therapeuten van het revalidatiecentrum.
Dat doe ik nu allemaal even niet (Misschien dat ik dit alsnog ga doen), maar wel kan ik jullie inmiddels vertellen, dat afgelopen dinsdag mijn laatste dag op het revalidatiecentrum is geweest. Na 5 maanden revalidatiecentrum is er veel met mij gebeurt. Ik ben er nog niet. Nee nu is het moment om er "alleen" mee aan de slag te gaan (of verder te gaan). Dit gaat de komende tijd dan ook nog wel wat energie van mij vragen, waardoor ik nog steeds niet dagelijks (misschien nog niet eens wekelijks) aan het bloggen ga. Nee ik heb op het revalidatiecentrum geleerd dat ik meer aan mezelf moet denken (dat wil ik ook) en meer voor mezelf mag doen.

Jaren lang heb ik andere altijd voorop gezet. Andere mensen waren belangrijker dan ik zelf en nu is het de bedoeling dat ik wat meer voor mezelf ga kiezen. Doen wat goed voor mij is. Wat IK graag wil. Nog niet echt makkelijk, voor iemand die altijd andere mensen naar het zin wilt maken, maar goed met vallen en opstaan gaat het stukje bij beetje beter.

Daarom heb ik dus ook besloten dat blog als ik er zin in heb. Natuurlijk vind ik het leuk om te bloggen, maar de afgelopen maanden zijn er ook echt dagen bij geweest, dat ik eigenlijk zelf helemaal niet zoveel zin had om te schrijven, maar dat ik toch schreef voor jullie. Want net zo goed dat ik het leuk vind om jullie blogjes te lezen, ga ik er vanuit dat jullie het ook leuk vinden om mijn blog te lezen.

Maar nu ga ik het toch iets anders doen denk ik. Hoe???? Dat zien/lezen jullie hier weer van zelf.
Maar een ding ik verdwijn nog echt niet uit blogland hoor.

Liefs Conny

14 opmerkingen:

  1. hartstikke leuke dingen heb je gemaakt. Ik ben wel benieuwd hoe je die slak hebt gepimpt. En ik zie dat je je felbegeerde hondepootstempeltje nu zelf hebt kunnen maken. Leuk!
    En de rest van wat ik je wil vertellen doe ik niet hier, het wordt de hoogste tijd voor een ouderwetse snail....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De slak pompen heb ik gedaan met behangpapier en pakpapier werkt ook :-D

      Verwijderen
  2. Zoveel leuks gemaakt en gedaan, dat is al een heel goed begin lijkt mij. En dat het revalideren ophoudt bij het centrum betekend alleen maar dat zij de volste vertrouwen hebben dat jij het nu zelf kan. Dat is een kwestie van aanwennen en leren om eerst jezelf voorop te stellen en daar is helemaal niks mis mee. Wat hebben mensen eraan als jij jezelf voorbij loopt, op den duur kan je ook niet meer voor hun klaar staan dan. En ik snap het wel en is ook heel herkenbaar, alleen mensen kunnen zelf ook een hele hoop doen.

    En inderdaad ik kom hier graag altijd lezen, maar als het eens in de zoveel tijd is dan is dat ook prima. Ga zo door zou ik zeggen! Je kunt het dat weet ik zeker!!

    Fijn weekend!
    Lieve groetjes Debby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het ene moment is het moeilijker dan.het andere moment, maar ik doe mijn best.

      Ik ben blij dat je het leuk vind om mijn nog te lezen stoppen doe ik zeker nog niet alleen zal het wat minder vaak een nieuwe blog verschijnen. X

      Verwijderen
  3. Wat heb je leuke dingen gemaakt zeg....en wat is je verhaal herkenbaar momenteel voor mij!!!Ik ben dan niet aan het revalideren maar probeer van mijn 11 maanden lange chronische netelroos met daarbij de benodigde jeuk af te komen...een allergische reactie op iets,maar als een soort van 'miep allergie'al jaren lang is de netelroos waarschijnlijk ook de invloed van TEveel 'stress'al wil ik het zo niet direct noemen van buitenaf....TEveel willen en met name inderdaad voor andere.Jezelf voor je zien lopen en er maar achteraan hollen,moe,moe en nog eens moe...althans veel meer dan normaal gesproken...je kent het maar wat goed lees ik hier.Ook de orthomoleculair arts waar ik nu in behandeling ben zei tegen me 'neem op tijd je rust en de tijd voor JEzelf',dus ook ik ben het roer aan het omgooien....ik wens jou evenals mezelf succes met onze nieuwe koers die we moeten gaan varen!Denk aan jezelf!

    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooo ja alles waar TE voor staat is.niet goed hè. Maar goed van je dat je.er ook mee bezig bent en ja ik weet dat het niet altijd even makkelijk is. Succes meid. X

      Verwijderen
  4. Wat fijn dat de revalidatie erop zit, maar nu inderdaad zelf aan de slag. Goed te realiseren dat zelf op nummer 1 staat nu! En bloggen moet ontspannend zijn, dus gewoon doen als je er zin in hebt! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nummer 1 zijn is regelmatig een strijd voor me hoor. Voorheen deed ik het gewoon en kosten het me allemaal geen moeite nu moet ik er veel bewuster en doordachter mee omgaan. Best lastig als je makkelijk vervalt in je oude ik.

      Verwijderen
  5. Goed zo!! Jij bent de belangrijkste en bloggen doe je in de eerste plaats voor jezelf. Lekker alleen bloggen wanneer jij er zin in hebt en niet voor ons.
    Je hebt wel weer veel moois gemaakt en leuke dingen gedaan, gelukkig.
    X Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Met zo'n fotoverslag ben je eigenlijk in een keer bij. Prima hoor om het op deze manier te doen, je hoeft wat mij betreft er niet uitgebreider op in te gaan.

    Iets doen voor anderen is vaak makkelijker. Een ander lijkt precies te kunnen zeggen wat ze nodig hebben. En dat geef jij dan met alle plezier. Maar jijzelf? Dat is soms helemaal niet zo duidelijk. Heel goed dat je wat afstand neemt om dat uit te zoeken.
    Lieve groet
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet niet of ik echt nog dingen moet uitzoeken. Ik geloof meer dat ik goed moet leren toepassen ;-)

      Verwijderen
  7. Hey lieve Conny ik heb de laatste tijd al een paar keer mezelf afgevraagd hoe het met je zou zijn, maar iedere keer vergeten ernaar te kijken.
    Leuke dingen heb je gemaakt zeg en wow wat leuk dat je bij MiM een stempelworkshop hebt gedaan...heb je zekers veel van geleerd!
    Ennuh zorg maar lekker goed voor jezelf ennuh gewoon bloggen als je er zin in hebt, daarom blog je toch eigenlijk ook omdat je iets met ons wilt delen. Heel veel dikke knuffels van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met jullie delen wil ik wel het ligt meer aan de energie die ik heb of ik nog de puf heb om iets met jullie te delen. Maar ook dat komt vast wel weer goed.

      Verwijderen