zondag 15 september 2013

Lanzarote deel 2

Vandaag vertel ik jullie weer verder of onze vakantie.
Waar zijn we allemaal nog meer geweest.
 
We zijn in Teguise naar de markt geweest en wat voor markt. Ik was zo overdonderd door de hoeveelheid, dat ik helemaal vergeten ben om er een foto van te maken, maar volgens mij wat het hele dorp omgetroffert tot een grote markt. Natuurlijk heb ik er wat gekocht. Wat denk je ja natuurlijk een tas haha. Kijk deze.
 Ik moest meteen aan onze Lobbes denken. Zo was hij er toch iedere dag een beetje bij ;-)
Vinden jullie hem niet leuk? Mijn boxertas.
Ook zag ik hier iets heel leuks. Stiekum maakt ik even een foto. Dat mocht eigenlijk niet, maar ik wilde het zo graag met jullie delen. Een lieve slak die je kan gebruiken als fruitschaal of zo.

In ons eigen dorpje (Matagorda) was er zelfs een bar naar mij vernoemd.

Helaas was deze al gesloten of was deze nu juist op mijn aan het wachten om hier een bar te beginnen?
 Natuurlijk verstuurd ik een paar kaarten naar wat blogvriendinnen. (ik vraag me af of ze allemaal al aangekomen zijn, want tot op heden heb ik alleen van Emilie gehoord dat ze hem ontvangen heeft)
 Het strand bij ons. Het lijkt zo net of er helemaal geen strand is, maar dat was er wel hoor. Ik heb gewoon een slechte foto gemaakt.
 
Ook zijn we naar Jameos del Aqua geweest. Een plek waar je zeker geweest moet zijn, volgers iedereen die je spreek. Tuurlijk het is mooi hoor. Kijk.
 Maar mij dan net iets te toerische gemaakt. Het is wel heel rust geven daar. Ik zou het liever zien als een soort spa of zo, maar blijkbaar willen ze er liever wat meer geld aan verdien. Ik snap het wel, maar toch jammer.  
 
Wat wel bijzonder is dat hier een kreeftje leeft die nergens anders leven. Het zijn de witte kreeftjes. Albinotjes dus hihi.
Je zag ze overal in het water. Helaas zie je het op de andere foto's niet zo goed, maar ja ze zijn ook zo klein.
 
Wat ik jullie ook wilde laten zien is de mooie vloer. De houtenvloer is als een puzzel in elkaar gelegd. Te mooi voor woorden net als de stenen die er naast liggen.
 Manlief was naar het toilet geweest en dit was zijn uit zicht.
Te zien via dit kleine gaatje in de toiletruimte.
 En dit ..... dit was ons prive zwembad zoals Manlief het zei haha. Nee dit mooie bad hoorde er ook bij. Zoals ik al zijn het had een Spa moeten zijn. Gewoon zonde van dit bad, want we mochten er echt niet in zwemmen hoor. Heeeel jammer, maar ja je kunt niet alles hebben hé.
 
Na dat we hier toch aardig wat uurtje doorgebracht hadden, zijn we naar Cuevas de los Verdes gegaan. De grot van Lanzarote. Ik kan je zeggen zeker mooi om te zien. Helaas zijn de foto's lang niet zo mooi als het daadwerkerlijk was. Maar dat komt omdat het zo donker was.


















 Het was zeker de moeite waar.
 
 Dit zagen we op een van onze toerritjes. Zie jij ook wat ik zie??
Ik zie een dromedaris. Precies in het midden van de berg zie je in het rood een dromedaris. Hij ligt in het rode zand. Ik weet niet of jij het ook ziet, maar ik vond het zo mooi om te zien.
 
Als je deze onderstaande foto ziet denk je dat het hier allemaal dor en droog is,  
 
 



 maar als je goed kijkt in het land zie je net als ik dit.


















Zo mooi als je goed kijkt. De weken zijn om gevlogen en het is al weer bijna tijd om naar huis te gaan. We gaan nog even langs de kartbaan bij onze vriend de Mad Dutch langs.
Een mooie kartbaan, maar we hebben er niet opgereden. Wie weet de volgende keer, als we weer eens naar Lanzarote gaan.

 
 
En toen werd het echt tijd om naar huis te gaan. Hup naar het vliegtuig in en op weg naar home sweet home.
 Dit was zo ongeveer onze vakantie. Eén ding heb ik jullie alleen nog niet vertelt.
We hebben net voor dat we op vakantie gingen een nieuwe hobby gekregen. Geocaching. Ook in Lanzarote zijn we hier mee bezig geweest en hebben daar hele mooie plekjes gezien door het cachen, die we anders niet geniet hadden. Nou ik zal jullie hier morgen nog wat meer over vertellen, want het verhaal is al zo lang ;-)
 
Tot morgen.

1 opmerking:

  1. Wat ziet dat er mooi uit daar, leuk om te lezen! En zelf, kun je nog even nagenieten zo.

    BeantwoordenVerwijderen