zondag 30 december 2012

Schoudertas (oude spijkerbroek)

Nu ik aan de gang kan met mijn naaimachine wil ik ook meteen aan de gang met een tas. Bij by MiekK zag ik afgelopen maanden iedere week wel een leuke tas voorbij komen, dus dat moet ik toch ook kunnen. Ik begin met een tas van een oude spijkerbroek. Daar knip ik de pijpen vanaf en naai hem aan de onder kant dicht.
Omdat ik het leuk vind om de tas toch nog wel een beetje te pimpen heb ik een bloemetjes stofje uitgezocht (ook een restantje van het een of ander) om aan de binnenkant te maken.
Helaas zijn de stoffen bij elkaar aan de dikke kant om ze aan elkaar te kunnen stikken. Toch probeerde ik de stoffen aan elkaar te naaien, maar mijn naald breekt af. (Ja mam ik weet het) Ik had hiervoor een jeansnaald nodig, maar die had ik nog niet en ik was weer eens te ongeduldig, dus heb het gewoon geprobeerd. Helaas één naald afgebroken en naald twee helemaal krom. Uit met de pret. Geen naalden meer, dus ik moet eerst naar de winkel om nieuwe naalden te kopen.
Zoals ik al zei ik stuk ongeduld wilde niet wachten, dus ben verder gegaan met de hand. Helaas is dat niet zo makkelijk als met het machientje, dus na een tijdje was ik het wel zat. De stof zit nu wel vast aan de bovenkant, maar verder nog niet. Jullie hebben nu een beetje een idee wat het moet gaan worden, maar ik moet hem eerst afmaken. Het eindresultaat krijgen jullie natuurlijk nog een andere keer van me.

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee zo van een oude jeans... Maar die jeansnaald tja, heb je hem al gevonden?
    Groet, Emilie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee maar ook nog niet opzoek geweest kom in het nieuwe jaar weer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen