vrijdag 14 december 2012

Zelf gemaakt cadeautje

Gister ben ik op visite geweest bij een oud collega van mij. Ik had haar al een tijdje niet gezien. Ze was inmiddels verhuisd en zit ziek tijd na een knie-operatie. Ik vond het dan ook wel leuk om een aardigheidje mee te nemen, maar ja wat neem je dan mee?

Ik was nog niet eerder in haar nieuwe huis geweest dus ik wist ook niet wat voor een kleuren ze in huis had. Wat bedenk je jezelf dan. Mmmm

Ik dacht gewoon maar even bij de action kijken, daar vind ik altijd wel iets. Na een tijdje zoeken vond in een leuke pot/vaas. Een paar dagen er voor kreeg ik een foto door geappt van mijn vriendin.
Die deze foto weer van een andere vriendin gekregen had. Dat kunnen we natuurlijk zelf ook maken.

Ik was een paar dagen ervoor al in het bos geweest om zoeken naar mooie takken en dennenappels of zo iets. Dus die had ik al en niets van de bomen aftrekken hoor. Nee daar hou ik niet van. Nee alles wat ik vond lag op de grond. Dat noemen we dan recyclen.
Dit was mijn resultaat. Ik vind hem wel heel leuk al zeg ik het zelf.
Hoe heb ik dit cadeautje gemaakt? Nou zo.

Wat heb je nodig:
  • een vaas/pot
  • een grote waxinelicht
  • wat nep sneeuw
  • wat dennentakken of iets wat daar op lijkt 
  • 3 dennenappels of iets wat daar op lijkt
  • folie (om je cadeautje in in te pakken)
  • lint  (om je cadeautje af te werken)
Leg wat dennentakken in de vaas/pot. Pak een handje of 2 nep sneeuw en leg dit er in. Doe met je hand een beetje door de takjes verdelen zodat sneeuw en takken goed door elkaar zitten. Plaats nu het waxinelicht erop en verdeel de dennenappels rond om het waxinelicht.

Pak het geheel leuk in een folie. Doe er een leuk lint om heel. (ik heb gekozen voor een kerstlint) Ook heb ik er nog een lief zelfgemaakt kaartje aangehangen.
en klaar is je cadeautje.






Van het weekend eens kijken of ik voor mezelf nog een paar leuke potjes kan maken.

4 opmerkingen:

  1. Hey Con, kan ik dit blog niet volgen? Kan geen button vinden.. :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super Con, wel oppassen voor brand,als de takjes te dicht bij het waxine lichtje liggen. Maar stinkt alleen maar, want het kan geen echte brand geven omdat het in de pot zit. Maar hoe steek je deze lichtjes aan? Het zit zo diep?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze is een stuk makkelijker aan te steken als de lichtje die ik voor mezelf gemaakt had. De glazenvaas/pot is veel groter dan de kleine potjes die ik had. Hier zit ook een groot waxinelichtje. Veel makkelijker dus ;-) en geen brand gevaar :D

      Verwijderen