dinsdag 25 juni 2013

Klus 133 Oventje ga je het nog doen?

Vandaag gaan manlief en ik samen even kijken of we ons oventje nog aan de praat krijgen. De laatste paar keer als we de oven gebruikte sloeg de stop eruit. Niet handig dus. Nu gebruiken we hem dus maar niet meer. Ook niet handig. De oven van de combi magnetron vind ik toch minder fijn. 

WE denken dat het iets te maken heeft met de elektrische aansluiting. We hebben niet zo lang geleden een extra huisdiertje in huis gehad (ongewenst, maar hij begreep onze niet gastvrije gedrag niet helemaal). Gelukkig is hij (of zij) een ander huisje gaan zoeken, maar we denken dat hij misschien hier (omdat we hem natuurlijk te weinig te eten hebben gegeven) heeft lopen knagen. 

Om de keukenblok plint los te kunnen krijgen, moeten we eerst de hardhouten plinten er afschroeven. Samen halen we de grote keukenblok plint weg.
Ik werp even een blik onder de kastje en zie dit.
Bah. Nou de stofzuiger en  bij en schoonmaken maar. 
Wat komt daar nou onder vandaan? Een vaatwas geurvreter (voor een lekker geur in de vaatwasser), dat is raar. Hoe kan deze er nu onder komen? Ik heb geen idee.

Manlief kijkt meteen even of de kabel aangevreten is, maar dat is niet zo. Wat is dan het probleem? We weten het beide niet. Dan moet er toch maar een expert bij komen. De plint leggen we even aan de kant, morgen maar even bellen om te horen wanneer ze langs kunnen komen.

Dus de klus is voor nu even klaar. Nou ja klaar. Ik kijk nog even naar de vloer en zie dit. Bah. Een vieze bruinige rand. 
 Nou die maak ik meteen maar even schoon, want ik zie het wel gebeuren dat als meneer de expert is geweest er zonder over na te denken de plint er voor gedrukt wordt. Nee dat wil ik niet. De sopje en dweil en schoonmaken maar. 
Zo dat ziet er beter uit. Nu afwachten wat meneer de expert gaat zeggen. Hopelijk gaat het oventje het nog doen.

2 opmerkingen:

  1. Hmm hoop dat je oven het weer gewoon gaat doen! Al dan niet met een beetje hulp van de monteur :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Monteur gemaild nu afwachten voor een afspraak hopen kunnen ze komende week nog komen, dan kan ik dit ook weer van mijn lijstje schrappen ;-)

      Verwijderen