zaterdag 1 juni 2013

Zielige manneke

Mijn lieve schat heeft maandag zijn kleine nagel afgebroken tot op de wortel. WAUW!!! 
 
 Het gebeurde in het bos. Hij was gezellig met zijn vriendjes aan het spelen en wij (mijn vriendin en ik) hadden niets gehoord, maar op eens zegt mijn vriendin Lobbes heeft bloed aan zijn poot. Ik dacht nog acht dat zal wel mee vallen, want ik heb hem niet horen piepen of mank zien lopen. Toen maar even goed naar gekeken en ja hoor zijn kleine teennagel helemaal afgebroken tot op de wortel. Zielenpoot dat moet toch zeer doen. Maar mijn stoer box had volgens mij nergens last van, want hij speelde gewoon lekker verder. Omdat hij door het water, zand en blubber gelopen had moet ik het thuis toch wel even goed verzorgen. Ik zou toch niet willen dat meneer er een ontsteking aan zou krijgen dus.....
Wat blijft hij lief staan hé. Hij laat het maar gelaten over zich heen komen
 Emmertje met soda en even schoonmaken. Natuurlijk wel even voorzichtig, want er aan zitten doet natuurlijk pijn. Het water was best vies dus nog maar een keer een badje zeker weten dat er geen vuil meer in de wond kan. Even voorzichtig droog deppen en Zuster Conny zal even een verbandje aan leggen.
 Extra tape er om zodat het er niet af kan.
 Lobbes vind het maar niets. Hij kan in ene niet eens meer bewegen hihi stumpert. Met veel moeite gaat hij op zijn stoel liggen. 
 Omdat hij zo braaf is geweest en hij toch wel een beetje zielig is krijgt hij een lekker stukje gedroogd vlees (het ligt links naast hem op de stoel) Hij moet het niet want hij is echt heen zielig. Duidelijk een echte man ;-)
De eerste uren kom hij niet van zijn stoel als en naar buiten wilt hij al helemaal niet. Ja stel je voor dat iemand me ziet met dat verband om mijn poot. Gelukkig gaat hij na een tijdje toch naar buiten. Nou geen 5 minuten laten komt zijn vriendinnetje langs, waar hij altijd even mee speel op de hoek van de tuin. 

Hij loopt naar de hoek van de tuin, maar er wordt niet gespeeld. Nee madam loopt gewoon langs hem op. Het is van Lobbes af te lezen dat hij zwaar teleurgesteld is. (Zou het dan toch door het verband om zijn poot komen) Hij loopt meteen naar binnen en gaat op zijn stoel liggen zo van nou zie je wel ze vind me helemaal niet stoer met dat verband om mijn poot.

Na een paar dagen goed verzorgen van de wond (regelmatig verschonen van het verband en bij ieder verbandje even wat betadine er op doe), ziet het er al een stuk beter uit. Als Lobbes thuis is mag zijn verbandje af, maar als we gaan wandelen doe ik toch even voor de zekerheid een verbandje om.

Inmiddels is het verbandje er nu ook bij de wandelen er af. Nu moet alleen het nageltje weer gaan groeien. Zo af en toe hoor je nog wel eens een piep, omdat hij met zijn poot iets doet waardoor hij net tegen zijn nageltje tikt. Dat doet natuurlijk zeer.

Mijn stoer box was even een zielig manneke.

4 opmerkingen:

  1. aaaah zielig!
    wil zn vriendinnetje ondertussen weer spelen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aaaah de zieligerd ..... Maar wat lief dat ie zo braaf alles toeliet . Hondjes kunnen idd heel zielig zijn ...
    Vond het mooi om eens een blogje van hem te lezen . Vind het een superhond !
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dikke knuf van Anne voor het zielepootje! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och wat een brave borst! Dat hij zo bleef staan met zijn pootje in die emmer :) Fijn dat het nu weer beter gaat!

    BeantwoordenVerwijderen