zondag 4 augustus 2013

Klus 141 En nog een keertje zweten, opruimen en schoonmaken

Vandaag vertel ik jullie het vervolg van de opruim/verkoop klaar maken van ons huis.
 
Ik ga verder met mijn hobbyruimte of beter gezegd mijn naaikamer. Ik was al begonnen met opruimen, toen ik in ene dacht dat ik vergeten was foto's te maken. Ik had vrijdag nog wat nieuwe opbergboxen gekocht wat er lagen nog wat spullen zo los en niet georganiseerd in de kast. Dus ik had alles al uit de kast gehaald. De foto lijkt erger dan het is hoor. Ik zeg altijd maar zo je moet eerst meer rommel maken om het weer netjes te krijgen hihi. Kijk.
Na wat opruimen uurtje ziet het er al weer zo uit
Dit moet natuurlijk ook nog even netjes opgeruimd worden.
Dat ziet er al veel beter uit toch.
Zo die kamer is ook weer klaar. Poeh wat is het toch warm. Ik heb de afgelopen dagen gewoon gewerkt in een sauna. Mijn t-shirt en korte broek plakken gewoon aan mijn lijf. Ik heb me dan ook al een aantal keren afgevraagd waarom juist nu dit allemaal moet gebeuren, maar goed het is voor een goed doel zeg ik dan vervolgens maar weer. Op naar het volgende.

Eerst maar eens de tuin doen. Het is inmiddels niet meer zo warm (het was al avond) dus kan ik de tuin naar vegen. Door het woeste weer van afgelopen week ligt de hele tuin onder het blad.
Dat oog natuurlijk niet, dus aan de gang.
Lobbes hebt ook een pootje. Hij ruimte al zijn speeltjes op, zodat ik alles schoon kan vegen.
Het begint donker te worden en ik zie niet zoveel meer. Morgen ga ik weer verder.
 
Nieuwe dag nieuwe kansen. Haha beter gezegd nieuwe dag op nieuw zweten. Het is gelukkig wel minder warm vandaag. Ik begin meteen maar met de voortuin. Die moet ook nog even (nou ja even)

Na een aantal uren en flink zweten is het klaar pffff. Helaas was de wind me niet goed gezind en heeft hij (toen ik nog niet eens klaar was) al weer blaadjes op de stoep geblazen.
 
Maar er is verschil te zien toch?
 
Op naar de hal. Hier moest ik een paar maantjes opnieuw op de trap vastzetten. Die liggen al een tijd onder te trap, maar ik had me er nog niet toe kunnen zetten. Het werkje stelt eigenlijk niets voor (als je te minste het goede gereedschap heb).

Tik tik tik het vloerbedekkingsstukje er weer in en klaar.
Ik mis alleen één vloerbedekkingsstukje, dus deze maan haal ik er maar af dan valt het minder op toch?
Zo de grote klussen zijn gebruikt. Nu nog even stofzuigen, dweilen en wat kleine dingen opruimen.
Klaar voor de verkoop. Nu maar hopen dat ze morgen positief zijn over de woning en dat ze hem willen. Ik duim er voor. Duimen jullie even met me mee? Om 11 uur komen ze bezichtigen.
DUIMEN DUS!!!!

3 opmerkingen:

  1. Amai, wat heb jij een werk verzet zeg ! Ik begin zelf al te zweten als ik dat allemaal lees. Maar je hebt dat prima gedaan en dus duim ik met je mee voor morgen. Gelukkig kreeg je nog wat hulp van Lobbes !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tjee meid , wat een hoop werk heb jij verzet . Knap hoor , maar denk je wel aan jezelf ?
    Tuurlijk gaan we duimen ; de hele haakjuffie familie duimt mee , en dat zijn er wat ! Dus dan moet het wel goed komen toch ?
    Succes en let een beetje op jezelf xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen